OPERATIVNI UKREPI NA LOKACIJI NESREČE PO ZAKLJUČKU INTERVENCIJE
- okrepitev stalnega fizičnega varovanja lokacije nesreče zaradi poškodb na ograjah (policija, varnostna služba),
- okrepitev stalnega požarnega varovanja lokacije nesreče zaradi nevarnosti naknadnih požarov ali izpustov nevarnih snovi (poklicni gasilci podjetja v sodelovanju z gasilci GZ Kočevje),
- pregled stabilnosti vseh konstrukcij na lokaciji nesreče,
- sodelovanje s preiskovalnimi organi, zagotavljanje varnosti uradnih oseb in koordinacija ukrepov na lokaciji nesreče,
- zaprtje vseh kanalizacijskih vodov za meteorno in fekalno kanalizacijo v območju t.i. “rdeče cone (5000 m2)”, kjer je obstajala možnost kontaminacije vode zaradi posledic nesreče,
- vzpostavitev črpališč za prečrpavanje potencialno kontaminirane vode iz. t.i. “rdeče cone” in ureditev skladiščenja vseh zajetih vod,
- organizacija stalne profesionalne službe “varnostni vodja”, ki 24/7 nadzira in koordinira vse varnostno pomembne aktivnosti na lokaciji obrata,
- vzpostavitev kritične infrastrukture na lokaciji (kritične telekomunikacije, sistemi rezervnega napajanja z el. energijo, strelovodi, …),
- primopredaja lokacije nesreče od policije, ko je bila preiskava na lokaciji zaključena,
- organizacija izvedbe okoljskih monitoringov zaradi posledic nesreče (analize podzemne vode na lokaciji podjetja, analize vzorcev zemlje),
- izvedba dekontaminacije zunanjega območja t.i. “rdeče cone” in zajem vse vode od izvajanja dekontaminacije,
- izvedba odstranitve vseh nevarnih snovi in onesnažene odpadne požarne vode iz lokacije nesreče,
- izvedba odstranitve vse poškodovane opreme, stavb in konstrukcij,
- izvedba dekontaminacije celotnega območja nesreče in ukinitev t.i. “rdeče cone” ter
- organizacija gradbišča za izvajanje novogradenj in rekonstrukcij, fizično in organizacijsko ločeno od delujočih delov obrata.
UPRAVNO-ORGANIZACIJSKI UKREPI PO IZREDNEM DOGODKU
- prijava nesreče v sistem SPIN URSZR ter pristojnim inšpekcijam,
- vzpostavitev skupine za koordinacijo vseh aktivnosti na lokaciji po nesreči,
- sprejeta odločitev za rekonstrukcijo obrata brez epiklorhidrina (lastniki, uprava, svet delavcev, lokalna skupnost – občinski svet, podpora politike),
- sprejetje programa ukrepov za izvedbo sanacije in prijava gradbišča,
- organizacija vseh aktivnosti (podpisanih 126 pisnih sporazumov z izvajalci za zagotavljanje ukrepov VZD na skupnem delovišču),
- sprememba varnostnega poročila,
- nadgradnja obstoječih varnostnih ukrepov za dodatno izboljšanje varnosti (nadomeščanje organizacijskih postopkov s tehničnimi; razvoj avtomatskega postopka identifikacije snovi s postopkom Raman spektroskopije v EX izvedbi, preprečevanje napak z integracijo različnih informacijskih sistemov),
- organizacija dodatnih usposabljanj s področja VZD,
- nadgradnja informacijske varnosti proizvodnega in poslovnega sistema (virtualizacija strežnikov, redundanca vseh varnostno pomembnih sistemov, oddaljena varna lokacija informacijske infrastrukture) ter
- postopno vzpostavljanje proizvodnje (vzpostavljeno je približno 80% proizvodnih kapacitet glede na stanje pred nesrečo).
UKREPI, POVEZANI Z IZVAJANJEM REKONSTRUKCIJE OBRATA IN NOVOGRADENJ
- izgradnja novega glavnega vhoda za tovorna vozila z vratarnico, ki je prestavljen iz Tomšičeve na Roško cesto,
- zamenjava poškodovane opreme v cisternskem skladišču in namestitev novih rezervoarjev, ki ustrezajo najnovejšim standardom,
- posodobitve na cestnem pretakališču – nadgradnja tehničnih ukrepov za zagotavljanje še večje varnosti pri prečrpavanju tekočih surovin z avtomatsko identifikacijo nevarnih surovin z Raman spektroskopijo,
- izboljšan računalniški nadzor postopkov prečrpavanj,
- dograjeni in izboljšani protipožarne sistemi po najsodobnejših razpoložljivih tehnoloških standardih,
- izgradnja bazena požarne vode s črpališčem,
- izgradnja šprinkler podpostaje,
- izgradnja bazena za zajem gasilnih vod ter
- postopki prostorskega umeščanja nove industrijske lokacije za selitev kemijske proizvodnje.
Pri izvajanju rekonstrukcije in uvajanju posodobitev sledimo novim znanjem, novostim na tehničnem področju in BAT tehnologijam (Best Available Technology) na posameznih področjih z namenom doseči večjo varnost, učinkovitost oziroma optimizacijo procesov ter večjo energetsko učinkovitost. Za vse projekte imamo pridobljena tudi ustrezna dovoljenja.
-
Kako je bilo v Melaminu poskrbljeno za varnost ljudi in okolja?
Od časa pred izrednim dogodkom ima podjetje SEVESO okoljevarstveno dovoljenje ter opravljeni certifikacijski presoji ISO 9001 in 14000, ki sta najvišja možna certifikata na področju zagotavljanja varnosti v kemijskih obratih. Naši inženirji in tehnologi so aktivni udeleženci Šole procesne varnosti, ki jo organizira Združenje kemijske industrije in skrbi za izboljševanje varnostne politike ter varnostnih mehanizmov. Vsi zaposleni pa se udeležujemo še drugih izobraževanj s tega področja, tudi v tujini.
Javnost pa s Poročili o odgovornem ravnanju (POR), h pripravi katerih smo zavezani, redno obveščamo o vseh svojih dejavnostih in vplivih na okolje. Novice in obvestila lahko spremljate TUKAJ.
-
Kakšne varnostne prilagoditve je sprejelo podjetje Melamin po izrednem dogodku?
V zadnjih dveh letih smo dodatno sprejeli vrsto organizacijskih in tehničnih ukrepov povezanih z zagotavljanjem varnega obratovanja, med drugim smo:
- vzpostavili stalno 24/7 službo profesionalnih varnostnih vodij za zagotavljanje nadzora nad vsemi varnostno pomembnimi sistemi na lokaciji obrata Melamin d.d. Kočevje,
- izpopolnili sistem za nadzor pri sprejemu in pri prečrpavanju SEVESO nevarnih snovi z uvedbo 4-nivojskega organizacijskega nadzora ter tehničnega varovanja, ki preprečuje morebitne napake zaposlenih kakor tudi morebitne napake dobaviteljev,
- dopolnili sestavo profesionalnih gasilcev na lokaciji obrata Melamin d.d. Kočevje ter
- izvedli več dodatnih izobraževanj ter usposabljanj zaposlenih.
-
Kolikšen del infrastrukture je bil primeren za varno delo in nadaljnje poslovanje?
Velika večina proizvodnje, njeni glavni objekti, niso bili huje poškodovani in so bili takoj varni za opravljanje dela.
Poškodovane dele bomo obnovili, sanacijo podjetja je na izredni seji z glasovanjem potrdil občinski svet občine Kočevje.
Pomemben del finančnih virov za kritje dejanske škode so predstavljale zavarovalnine, preostala sredstva pa so bila zagotovljena iz lastnih virov. Za rekonstrukcijo podjetja in vzpostavitev sistemov, ki ustrezajo najsodobnejšim standardom, je podjetje najelo namenski dolgoročni in kratkoročne kredite za kritje razlike.
V zvezi z izrednim dogodkom in za odpravljanje posledic le-tega, v družbi Melamin d.d. Kočevje do današnjega dne, 18. novembra 2024, nismo prejeli nobenih sredstev oz. pomoči s strani države. Prav tako v Melaminu nismo prejeli evropskih sredstev za sanacijo obrata. Družba je v času od izrednega dogodka od Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport prejela nepovratna sredstva za izvajanje investicijskih projektov, za katere smo oddali vlogo že pred izrednim dogodkom.
-
Kakšni so izpusti podjetja in kaj počnete za njihovo zmanjševanje?
Izpuste CO2 smo v zadnjih letih zmanjšali za skoraj 90 %, in sicer z uvedbo kotlovnice na biomaso in posledično opustitvijo uporabe mazuta. Sekance dobimo od lokalnih pridelovalcev iz kočevskih gozdov in tako poskrbimo, da zaslužek ostane v regiji. Obenem smo bistveno znižali tudi emisije prahu in žveplovih oksidov. Vse odduhe, ki nastajajo v proizvodnji, pa so speljane v kotlovnico. Imamo še lastno čistilno napravo, ki predela odpadne vode iz proizvodnje, že preden gredo na mestno čistilno napravo. Vse emisije so torej dobro obvladane in redno v okviru predpisanih vrednosti.
Dodatno smo v želji po preglednem delovanju in ravnanju septembra 2023 začeli tudi z dnevnim objavljanjem dnevnih popisov podatkov o izpustih prahu in odpadne vode z lastne čistilne naprave na naši spletni strani, pri čemer so navedeni aktualni podatki in mejne vrednosti, ki pritičejo posameznemu parametru.
Dodatna vprašanja nam lahko zastavite preko spodnjega anonimnega kontaktnega obrazca: